- Konto
FRI FRAKT PÅ ORDRAR ÖVER SEK 1.100*
FRI FRAKT PÅ ORDRAR ÖVER SEK 1.100*
Hur får jag gratis leverans på min beställning?
Du får fri frakt om du handlar för 1.100 SEK eller mer. När din varukorg innehåller produkter med ett värde på minst 1.100 SEK (belopp beräknat efter eventuella andra rabatter), kommer du att kunna välja alternativet att få gratis leverans till ett postombud. Observera att vi INTE erbjuder gratis leverans till alla länder.
https://vitaviva.com/terms-and-conditions.html
Hur snabbt kan jag få mitt paket?
Vi levererar de flesta paket inom 2-4 arbetsdagar med DAO/DHL. Vi skickar inte paket på helger eller helgdagar (svenska) - alla beställningar gjorda på lördag eller söndag skickas på måndag.
Vem levererar min beställning?
Vi använder DAO för att leverera din beställning. DAO skickar med spårningstjänst och levererar till en Dao/Dhl-upphämtningsplats.
Vilka länder skickar du till?
Vi skickar till alla länder i EU, Norge, Storbritannien och Schweiz plus USA. Gå till utcheckningssidan för att få en fullständig lista över länder. Observera att länder utanför EU-kunder kan bli föremål för tullar, extra skatter och moms på sina köp. Detta är alltid kundens eget ansvar och inte i något fall betalat av VITAVIVA.
OBS: Det finns olika regler för att kategorisera kosttillskott i de olika länderna inom EU och det finns skillnader i om du som privatperson lagligt kan köpa olika kosttillskott. Det är enbart konsumenternas ansvar att utreda vilka regler som gäller i det land som konsumenten vill ha varorna skickade till. Alla kosttillskott som säljs på VITAVIVA.com skickas från Sverige och omfattas av svenska regler om kosttillskott.
Hjälp - jag har inte fått mitt paket?
Vi levererar vanligtvis inom 2-4 arbetsdagar. Om du inte har mottagit ditt paket rekommenderar vi att du först kontrollerar ditt pakets förlopp genom att använda spårningsnumret som du fick i mejlet när ditt paket skickades och gå till www.postnord.se
Om du inte kan hitta relevant information på UPS webbplats, vänligen kontakta oss via e-post: [email protected] eller via vår onlinechatt så hjälper vi dig så snart som möjligt.
Varför skickas mitt paket från utlandet?
Vårt lager ligger i Malmö och alla beställningar skickas härifrån.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Om du inte har fått en orderbekräftelse via e-post inom ca. 5-10 minuter från betalningsprocessen, kontrollera ditt skräppostfilter. Om du fortfarande inte har fått någon orderbekräftelse, vänligen skriv till oss på [email protected].
Vad händer om jag vill returnera en vara?
Enligt gällande lagstiftning har alla kunder 14 dagars ångerrätt. Alla returnerade varor ska dock returneras till oss på egen bekostnad. Vi rekommenderar att du använder en spårbar fraktmetod, så att du har bevis på att paketet har skickats tillbaka till vårt lager i Malmö.
Adressen är
VITAVIVA AB
Ystadsvägen 22
214 30 Malmö
Sverige.
Är det möjligt att avbryta eller ändra min beställning?
När din beställning har skickats är det inte längre möjligt att avbryta eller ändra beställningen. Innan tidpunkten för avsändning kan avbokningar eller ändringar i de flesta fall göras genom att skriva till [email protected]. Denna tjänst är endast tillgänglig under kontorstid, som är mellan 9-15.
Varför ändras priset på en produkt efter att jag har valt fraktland?
Beloppet kan ändras på grund av de olika momssatserna i de olika länderna och därför är beloppet inte slutgiltigt*, förrän du har valt leveransland vid utcheckning.
*Tullar, extra skatter och moms kan vara tillämpliga för vissa länder utanför EU - vänligen undersök för ditt eget hemland.
* Inom EU kommer inga ytterligare tullar att gälla men momssatserna skiljer sig från EU-land till EU-land.
Jag har inte tagit kosttillskott tidigare – var ska jag börja?
Kosttillskott kan verka som en djungel. På Vitaviva strävar vi efter att hjälpa dig så gott vi kan. Du kan klicka HÄR och läsa om våra generella rekommendationer, men eftersom alla har olika behov och önskemål erbjuder vi personlig rådgivning via vår onlinechatt som du hittar i det nedre högra hörnet. Våra kvalificerade onlinechattagenter är redo att guida dig utifrån din livsstil och dina önskemål - onlinechatten är tillgänglig vardagar från 9.00 till 17.00. Du är också välkommen att skicka ett mejl till [email protected].
Hur skiljer sig VITAVIVA från andra kosttillskottsmärken?
Våra produkter har vanligtvis högre doser än många andra kosttillskott på marknaden - det är bland annat det som gör dem så effektiva. Dessutom använder vi många naturliga växter, örter och grönsaker – både för att dra nytta av deras naturliga effekt, men också för att optimera upptaget av vitaminkombinationer. Som svenskt företag arbetar vi under svensk och EU-lagstiftning, varför alla våra produkter följer rekommendationerna från EFSA (European Food Safety Authority).
Jag tycker att era priser är lite höga, varför?
Det finns flera aspekter som påverkar priset på våra produkter. För det första använder vi höga doser, vilket innebär att du måste ta färre tabletter, för att få samma effekt eller ännu mer effekt. Dessutom använder vi många växter, örter och grönsaker i våra produkter – och dessa ingredienser är dyrare för oss att använda än uteslutande syntetiskt framställda ingredienser. Många av våra produkter är sammansatta av komplexa sammansättningar av många olika ingredienser, vilket priset också avspeglar – speciellt när naturliga växter och örter ingår. Det är viktigt för oss att betona att ett multivitaminpiller inte bara är ett multivitaminpiller. Det finns en enorm skillnad i tablettens sammansättning, dosering och absorberbarhet.
Är det säkert att ta kosttillskott?
Det är viktigt att köpa kosttillskott av hög kvalitet från en pålitlig leverantör. VITAVIVA har mer än 25 års erfarenhet av produktion och försäljning av kosttillskott. Våra tillverkare är alla certifierade och vi testar produkterna i oberoende laboratorier, för att säkerställa kvalitet.
Kan jag överdosera kosttillskott?
Det beror på kombinationen av kosttillskott och mängden av dessa. Vi rekommenderar att du skriver till oss på vår onlinechatt eller på [email protected], där våra anställda mer än gärna ger dig råd i relation till dina personliga preferenser.
Jag tar receptbelagd medicin - är det säkert att ta kosttillskott?
Som en allmän regel bör du alltid rådfråga din läkare om du tar receptbelagda mediciner och även vill ta kosttillskott. Vi får inte ge dig råd om eventuella interaktioner - denna information behöver du fråga läkaren som har skrivit ut din receptbelagda medicin.
Det finns mycket A-vitamin i era produkter, kan jag inte få för mycket av det?
Vi använder A-vitamin i form av betakaroten, som är en föregångare till A-vitamin. Enligt EFSA (European Food Safety Authority) finns det ingen övre gräns för betakarotenintaget. Därför kan du tryggt ta våra produkter, som innehåller höga doser av vitamin A i betakarotenform.
Vad ska jag ta om jag är gravid?
Vi rekommenderar att vår VITAMAMA innehöll de rekommenderade vitaminerna och mineralerna för att stödja dig och ditt barn, samt Omega 3 från fisk när du är gravid. Vi rekommenderar att du tar VITAMAMA 3 månader före graviditeten, under din graviditet och helst när du ammar.
När är den bästa tiden på dagen att ta mina kosttillskott?
Det beror på vilka kosttillskott du tar. Som utgångspunkt rekommenderar vi att de flesta kosttillskott tas med måltid och alltid med vatten. Det finns dock några kosttillskott som är bäst på fastande mage - t.ex. Probiotika. Du hittar de specifika rekommendationerna för varje tillägg under produktbeskrivningen. Om du är tveksam kan du alltid skriva till oss på vår onlinechatt eller [email protected]
Jag har svårt att sova, vad kan hjälpa?
Vi rekommenderar ofta att du tar Magnesium om du har svårt att sova. Det har en avslappnande effekt på dina muskler och kropp. Om du redan har provat magnesium, utan att få önskad effekt, vänligen kontakta oss på vår chatt eller via e-post på [email protected] för ytterligare vägledning.
Hur lång är hållbarheten för VITAVIVAs produkter?
Våra produkter har en hållbarhetstid på 2-3 år från produktionsdatum. Bäst före-datumet hittar du längst ner på varje flaska. Produkterna kan säkert konsumeras i upp till 3 år från produktionsdatum, men mängden mikronäringsämnen minskar med tiden och vi vill att du ska få produkter med angiven dosering.
Var kan jag köpa VITAVIVAs produkter?
Våra produkter säljs exklusivt i vår webshop, varför du inte hittar dem i olika hälsobutiker eller stormarknader. Vi har medvetet valt denna strategi, så att vi på bästa sätt kan ge råd om våra produkter och ge dig den bästa upplevelsen.
Hur kan jag uppdatera min profil?
Om du har skapat en profil på vår webshop i samband med ett köp så kan du logga in och ändra uppgifterna under "KONTO" högst upp i webshopen. Om du inte lyckades med detta, vänligen kontakta oss via e-post: [email protected] så hjälper vi dig så snart som möjligt. Läs mer om GDPR och hur vi hanterar personuppgifter nedan.
Jag tycker att ni använder mycket plast, varför?
Vi försöker kontinuerligt balansera, hur förpackningar och klimatavtryck kan optimeras. Exempelvis produceras vårt förpackningsmaterial precis bredvid själva produktionen av kosttillskotten, så att transporter och CO2-utsläpp minimeras. Vi överväger alternativa förpackningar istället för de återvinningsbara plastförpackningarna vi använder idag, men har ännu inte hittat den optimala lösningen när det gäller både CO2-utsläpp och annan klimatpåverkan. Vidare är kosttillskott också föremål för strikta lagkrav på förpackningar för att säkerställa hållbarhet, inklusive ingen UV-strålning, lufttäthet etc.
Vi förstår och respekterar dock vikten av detta område, varför vi hoppas kunna erbjuda våra produkter i mer miljövänliga förpackningar inom kort, inklusive refillprodukter. Vi tackar dig för din feedback och ditt tålamod med oss på detta område.