Facebook Pixel

Handelsvillkor/Prenumeration

Legal notice Vitaviva AB. Alla rättigheter förbehållna.

Alla produkter och information på vitaviva.com inklusive onlinechatt är inte avsedda att ersätta medicinsk rådgivning. Vitavivas produkter eller information är inte avsedda att diagnostisera, bota eller förebygga sjukdomar. Vitaviva.com uppmuntrar dig att söka medicinsk rådgivning vid hälsosymtom och att ge läkaren all relevant information om användningen av kosttillskott. Läs villkoren.

Upphovsrätt

Alla varumärken och annat innehåll, text såväl som grafik som visas på denna webbplats tillhör VITAVIVA eller tredje part. Det är inte tillåtet att använda, ladda ner, kopiera och vidarebefordra dem på något sätt utan föregående skriftligt avtal med VITAVIVA.

Innehållet får inte reproduceras, modifieras, överföras, licensieras eller publiceras helt eller delvis av någon anledning utan medgivande från VITAVIVA

Bokning

I enlighet med gällande märkningsbestämmelser är VITAVIVAs produkter märkta med information om alla ingredienser inklusive tillsatser som ingår i livsmedlet vid tillverkningstillfället samt med information om innehåll av allergiframkallande ingredienser. Det är konsumentens eget ansvar att konsultera varudeklarationen och VITAVIVA tar inget ansvar för allergener eller andra överkänslighetsreaktioner.

VITAVIVA reserverar sig för fel i priser, växelkurser eller annat innehåll på webbplatsen.

Med reservation för fel

VITAVIVA reserverar sig för fel i priser, växelkurser, tryckfel, slutsålda varor och annat innehåll på webbplatsen.

Valutakurser och moms och eventuella tullar

Priser, moms och skatter beräknas automatiskt i euro (€), vilket kan leda till fluktuerande priser när en annan valuta än euro används (växelkursen uppdateras dagligen) och beroende på vilket land paketet ska skickas till, t.ex. momsen varierar i de olika länderna, som VITAVIVA skickar till.

Det betyder att det slutliga priset först kommer fram när du har angett en leveransadress och angett leveranssätt.

Det finns inga tullar på försändelser inom EU, utan oftast på försändelser utanför EU. Det är köparens ansvar att betala sådana tullar.

OBS: Det finns olika regler för att kategorisera kosttillskott i de olika länderna inom EU och därav skillnader i om du som privatperson lagligen får köpa olika kosttillskott. Det är konsumentens eget ansvar att utreda vilka regler som gäller i det land som konsumenten vill ha varorna skickade till. Alla varor skickas från Sverige och följer Sveriges regler.

 

Kontakt

Hovedkontor Malmö

Ystadvägen 22

214 30 Malmö

SWEDEN

tel: +46  (0) 70 400 4565

kontakt: [email protected] 

Lager - Vitaviva AB, Ystadvägen 22, 214 30 Malmö, Sweden 

 

Fraktkostnader

Priset på frakten beror på vilket land försändelsen ska skickas till och hur mycket paketet väger. Det slutgiltiga fraktpriset visas när du har angett leveransadress.

VITAVIVA erbjuder gratis frakt på försändelser över 1.100 sek. till Sverige, Danmark och Nederländerna.

Vitaviva har DAO/DHL som fraktpartner på nästan alla våra beställningar och detta inkluderar Track & Trace-tjänsten där du får en länk pr. e-post, så att du kan följa ditt paket från avsändning till mottagande. Beställningar gjorda före kl 14 skickas samma arbetsdag på måndagar, onsdagar och fredagar. Leveranstiden är cirka 2-5 arbetsdagar. Reservationer görs för varor som inte är i lager.

Alla beställningar över 99,95 EUR skickas utan kostnad för mottagaren (gäller endast i Sverige, Danmark och Nederländerna) - välj bara alternativet gratis frakt för beställningar över 99,95 EUR.

Returnera varor/ej uthämtade varor

Om du utövar din ångerrätt enligt detta avtal kommer vi att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader som är ett resultat av ditt eget val av en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans eller returfraktkostnader, till följd av ej levererade varor eller om Postnord inte har kunnat leverera varorna till angiven adress), utan onödigt dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar från det datum då vi mottog meddelandet om ditt beslut att frånträda detta avtal.

Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har samtyckt till något annat eller detta inte kan göras på grund av betalningsleverantörens villkor. Ange i så fall det kontonummer som beloppet kan överföras till. En returavgift dras före återbetalningen som täcker returfrakten (såvida du inte har skickat tillbaka paketet och betalat frakten själv)

OBS: Du måste dock betala frakten själv i samband med själva returen av varorna. Om varorna har skickats tillbaka på grund av att (1) Pstnord utan framgång har försökt leverera till den angivna leveransadressen eller (2) att varorna inte har hämtats ut vid Postbords-paketets insamlingsställe inom tidsfristen.

OBS: Kunderna ansvarar själva för att följa paketets försändelse, så att information om eventuella leveransförsök eller leverans till paketbox når kundens kännedom.

Betalning

VITAVIVA använder det externa betalningssystemet STRIPE och BAMBORA för kreditkortsbetalningar. Observera att betalning med kreditkort endast kommer att dras från ditt konto när varorna skickas från vårt lager. 

OBS: VITAVIVAs betalningssystem har integrerat SCA i enlighet med EU:s regler om säker betalning för onlinehandel. Det innebär att kunder kan mötas av krav från sin bank och tvåstegsidentifiering och användning av Nem-ID vid betalning i webshopen.

Vi accepterar följande betalkort:
Vi såg
Visa Electron
MasterCard
PayPal
American Express
Matgäster

Vitaviva.com använder den senaste och säkraste tekniken för internetbetalningar. Alla kreditkortsköp görs via en säker anslutning och alla bank- och kortuppgifter som anges krypteras (kodas) när de skickas. Endast STRIP, som gör pengaöverföringen, kan se informationen. Ingen information om ditt betalkort lagras på VITAVIVAs server.

Betalning med Klarna (Köp nu betala senare)

I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, erbjuder vi betalningsmetoden Klarna PayLater för de flesta länder. Betalning sker till Klarna. Mer information finns i Klarnas användarvillkor. Du hittar allmän information om Klarna här. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och enligt beskrivning i Klarnas dataskyddsförklaring.


Till våra engelska kunder (BREXIT)

Individer kan importera kosttillskott för privat bruk, men på grund av BREXIT kommer köp från EU att bli föremål för ytterligare skatter och importtullar av de brittiska tullmyndigheterna. Sådana extra skatter och avgifter är enbart kundens ansvar och aldrig Vitavivas.

Till våra norska kunder

Individer kan importera kosttillskott för privat bruk i upp till 90 dagar. Om detta överskrids kan produkter konfiskeras och förstöras av de norska tullmyndigheterna. I ett sådant fall är kunden fortfarande ansvarig för hela beställningen och kommer att debiteras för den.

Om en kunds köp överstiger NOK 350,- inkl. försändelsen kan ytterligare skatter påföras av de norska tullmyndigheterna. Sådana extra skatter och avgifter är enbart kundens ansvar och aldrig Vitavivas.

Leverans

Beställningar gjorda innan 14.00 skickas samma dag från Sverige på måndagar, onsdagar och fredagar, förutsatt att de aktuella produkterna finns i lager. Den beräknade leveranstiden med DAO/DHL till större delen av Europa är 1–2-5 vardagar, men till vissa länder, t.ex. Grekland, Spanien, Frankrike och Italien, kan det ta upp till 8 vardagar.

Present kort

Presentkort är giltiga i 3 år från utfärdandedatum. Presentkort kan inte bytas mot kontanter eller återbetalas.

Prenumerationsvillkor - gäller från oktober 2022

Prenumerationsvillkoren gäller endast om du har tecknat ett abonnemang hos VITAVIVA som omfattar en eller flera av VITAVIVAs produkter.

Teckningsvillkoren kompletterar VITAVIVAs övriga Handelsvillkor. I händelse av inkonsekvens mellan Handelsvillkoren och Teckningsvillkoren har Teckningsvillkoren företräde.

Ändringar av prenumerationsvillkoren

VITAVIVA har rätt att ändra dessa prenumerationsvillkor när som helst. Väsentliga ändringar meddelas vid ikraftträdande med minst en månads varsel. Icke väsentliga ändringar och ändringar till din fördel kan dock genomföras utan förvarning.

Prenumerationsförhållandet

När du skapar en prenumeration på en eller flera produkter kommer det att framgå av din orderbekräftelse att produkten/produkterna har skapats på prenumerationsbasis. När du prenumererar på produkter väljer du med vilken frekvens du vill att produkten/produkterna ska skickas. Det är möjligt att välja mellan en frekvens på 30, 60 eller 90 dagar.

VITAVIVA skickar sedan kontinuerligt produkterna till dig med vald frekvens tills prenumerationen sägs upp eller ändras. Du kan själv göra ändringar eller säga upp din prenumeration under 'Min profil - prenumerationer' på VITAVIVA eller via länken du får i din orderbekräftelse när du prenumererade.

Ingen bindning

Det finns ingen skyldighet när du skapar prenumerationsprodukter hos VITAVIVA, och du kan avbryta när som helst med 48 timmars varsel innan nästa prenumerationsleverans. VITAVIVA kommer löpande att skicka dig e-post ang ditt abonnemang, dina prenumerationsförsändelser och betalning. Du ansvarar för att uppdatera din e-postadress. Du måste vara minst 18 år för att skapa ett abonnemang. Vi förbehåller oss rätten att vägra göra affärer med dig utan anledning.

Prenumerationsleverans

VITAVIVAs allmänna regler för fraktkostnader gäller även för abonnemang. Det innebär att du alltid får fri frakt på prenumerationsleveranser över SEK 1.100 (Sverige, Danmark och Nederländerna), oavsett form eller adress du väljer. Har du flera produkter på prenumeration så levereras dessa med samma leveranssätt och till samma leveransadress. Du väljer själv vilket leveranssätt du vill använda vid första leveransen. Därefter förbehåller sig VITAVIVA rätten att byta leveransleverantör för efterföljande prenumerationsleveranser, men alltid till din ursprungligen valda adress.

Om du har två eller flera abonnemang vars framtida leveranser ligger i nära anslutning till varandra, förbehåller sig VITAVIVA rätten att kombinera dessa leveranser till en leverans.

Betalning av prenumeration

För att skapa en eller flera produkter på ett abonnemang krävs betalning via betalkort. När du skapar en eller flera prenumerationsprodukter accepterar du att VITAVIVA automatiskt och kontinuerligt kan ta ut pengar från det betalkort du har kopplat till prenumerationen. Pengarna dras ut varje gång VITAVIVA skickar prenumerationsprodukten/-erna till dig.

De allmänna kortinnehavarreglerna inklusive ansvarsregler som du har ingått med kortutgivaren gäller även när du använder ditt betalkort för prenumerationsköp på vitaviva.com. Betalningen sker på samma sätt som vid vanliga kortköp, där du själv anger dina betalkortsuppgifter.

Dina betalnings- och kortuppgifter lagras hos STRIPE, som är VITAVIVAs PCI-certifierade partner – och inte VITAVIVA – som har tillgång till dina kortuppgifter. Behandling av dina kortuppgifter är därför enbart en fråga mellan dig och VITAVIVAs PCI-certifierade affärspartner, även om det sker via VITAVIVAs webbshop.

Utebliven betalning

Du ansvarar för att uppdatera din betalningsinformation om ditt betalkort spärras eller löper ut. I det fall det inte har varit möjligt för oss att ta ut pengar från ditt kort, oavsett om det beror på felaktiga kortuppgifter, bristande täckning på betalkortet eller annat fel, får du ett meddelande om detta via e- post. Om du inte har uppdaterat din betalningsinformation i tid kommer du att uppleva att dina leveranser ställs in.

Uppsägning

Dina prenumerationsprodukter kan enkelt och när som helst sägas upp. Om du har en kommande prenumerationsleverans inom de närmaste 48 timmarna kommer denna dock inte att kunna avbrytas och din uppsägning kan träda i kraft först efter det.

Ändringar av din information

Har du ändringar i ditt abonnemang, t.ex. adressändringar, ändringar av frekvens eller liknande. du kan ändra detta under 'Min profil. Det är ditt eget ansvar att informera oss om adressändringar, då vi inte automatiskt meddelas om detta. Ändringar ska meddelas senast 48 timmar innan de ska träda i kraft.

Prenumerationsrabatt och prissättning

Som prenumerant får du fast 15% rabatt på normalpriset på de produkter du väljer att prenumerera på.

Restorder/slutsålda eller utgående varor

VITAVIVA förbehåller sig rätten till slutsålda varor, även om du har tecknat ett abonnemang. Du kan upptäcka att produkten/produkterna du har prenumererat på är slutsåld, slut i lager eller i restorder. VITAVIVA kommer då att kontakta dig om detta.

Behandling av personuppgifter ang prenumeration

För att du ska kunna ingå ett prenumerationsavtal med VITAVIVA behöver vi följande information:

Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om dina köp
Kortuppgifter – inte till VITAVIVA – utan till VITAVIVAs partner STRIPE betalningslösningar.

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig, och för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt abonnemang. Din information kommer även att användas för profilering för att få kunskap om dina produktpreferenser så att vi kan rikta vår marknadsföring till dig. Behandlingen sker i enlighet med reglerna i vår Personuppgiftspolicy och i enlighet med VITAVIVAs övriga handelsvillkor. I dessa dokument kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.

Integritetspolicy/cookies

Genom att använda webbplatsen accepterar varje användare VITAVIVAs användning av cookies.

Vitaviva.se använder endast dina kontaktuppgifter för att leverera dina varor och för att kontakta dig angående din beställning. Vi lämnar aldrig vidare eller säljer din kontaktinformation till tredje part, förutom vad som krävs enligt lag. Vi sparar endast dina kontaktuppgifter i Vitaviva.coms databas, där de hanteras konfidentiellt hela tiden.

Vitaviva.se använder cookies för att komma ihåg ditt föredragna språk, produktvyer och ditt kund-ID, så att du snabbt kan logga in och hitta produkter nästa gång du besöker vitaviva.com.

Cookies är textfiler som lagras på din egen dator och gör det lättare för dig att navigera på Internet. Cookies minns till exempel ditt användarnamn och din adressinformation på webbplatser du har använt tidigare, men cookies innehåller aldrig information om ditt betalkort eller lösenord. Du kan när som helst radera lagrade cookies på din dator.

Klagorätt

Om du har problem eller frågor angående din beställning, vänligen kontakta oss per mejla till [email protected]

Enligt EU-lagstiftning har kunder 36 månaders reklamationsrätt – dock med ev begränsning av utgångsdatum. Klagomål ska göras inom skälig tid, d.v.s. inom 2 månader efter att felet eller bristen upptäckts. Kontakta [email protected]